Ljubav prema pravilima

Par stvari me inspiriralo da napišem ovaj post. Sve veća pojava "ljubavnih stručnjaka", "ljubavnih savjetnika" i sličnih. Sve više savjeta kako se ponašati u vezi, što raditi, što ne raditi, kako voljeti. I današnji kratki susret s jedim od "ljubavnih stručnjaka".

U vezi sam dvije i pol godine. Nekima malo, nekima puno. Meni savršeno. Smatram da je veza kvalitetna, dečko i ja se odlično slažemo te zajednički prolazimo kroz dobre i loše trenutke, sreću i svađu. Slušamo li savjete? Slijedimo li slijepo pravila? Naravno da ne.



Nikako ne mogu shvatiti dvije stvari. Kako sam sebi dodijeliš titulu ljubavnog terapeuta/savjetnika. I odakle ti pravo da kreiraš norme ponašanja u vezi.

Kao klinci smo mogli naići na hrpu tekstova s glupim savjetima kao što su: "Ne javljaj mu se prečesto!", "Glumi nedodirljivu.", "Budi zločest dečko." i sl. Ok, takvi članci su najčešće u teenagerskim časopisima i, koliko god savjeti bili užasni, pretpostavka je da ćeš sazrijeti i sam shvatiti da su savjeti beskorisni i                                                                                       potpuno krivi.

U zadnje vrijeme sve je više onih stručnjaka koji misle da savšeno poznaju ljubav. Stručnjaka koji su sigurni kako svima mogu dijeliti jednake savjete.

I onda slijedi niz njihovih generičkih poruka kao što su: "Pazite jedno na drugo.", "Volite se.", "Pazite na sitnice.", "Pokažite da vam je stalo"

Zapitala sam se, ako se tako ljudi ne ponašaju u vezama, brakovima, kako onda ti odnosi funkcioniraju.

No, shvatila sam, po komenarima publike, da su oni oduševljeni. Oduševljeni savjetom "Pazite jedno na drugo". Van sebe kad im netko kaže da partneru moraju iskazati ljubav. Dosta neobično, jer, kako volite ako ne iskazujete tu ljubav, kako volite ako ne pazite jedno na drugo?

Stavimo na stranu hrpu generičkih savjeta. Uzmimo u obzir one o pravilima ponašanja u vezi. Pravila ponašanja NE POSTOJE. Ne posotoji 10 točaka kako se ponašati u vezi. Svaka osoba je posebna. Svaka veza je drugačija. Ako meni odgovara da me dečko nazove i do pet puta dnevno, ne znači da će drugoj osobi isto odgovarati. Ako nekome odgovara otvoren tip veze, drugoj osobi opet to neće odgovarati. I tako u krug.

Jedno imajte na umu - volite se. I upoznajte osobu s kojom ste u vezi. Dopustite da jedno drugome prođete dovoljno blizu. Ili nemojte, što god da vama odgovara. Al nemojte slijediti hrpu generičkih savjeta. Jer možda neće upaliti. Radite onako kako vama i vašem partneru odgovara. I, volite svim srcem!

Jer, jedno je sigurno. Svaka osoba je jedinstvena pa je, samim time, jedinstven i svaki odnos.

Primjedbe

Popularni postovi